Filmski festival u Bečeju: Platforma za saradnju

  06 avgust 2010
Ocenite ovaj članak
(0 glasova)

U Bečeju je u okviru proslave Dana grada 31. jula i 1. avgusta održan prvi Festival filma u pivnici „Tata Brada“, a glavni događaj je bio gostovanje DORF-a, Festivala dokumentarnog rok filma iz Vinkovaca (Hrvatska).

Tokom dva dana prikazano je sedam filmova: Kad se neko nečem dobrom nada (Srbija), Kad Miki kaže da se boji (Hrvatska), The Breeders – Real Deal (Holandija), Radio Apokaliptiko (Slovenija-Srbija-Italija), Nevidljiva nacija (Srbija), Sevdah o rodama (Hrvatska), SHUFFLE: Politics, bullshit and rock’n’roll… (Kosovo). U pitanju je dokumentarni filmski program o „Obojenom programu“, Džoniju Štulicu, Edo Majci, „The Breeders“-ima i Lajku Felixu.
Prvog festivalskog dana po završetku projekcija održan je i koncert na kojem su nastupili gosti iz Sremske Mitrovice, bendovi „Zaipods“ i „Shejdii Kruu“ i bečejska grupa „Fingerbang“.
Festival je prva akcija grupe građana koji žele da reanimiraju bioskop u Bečeju, jer u Srbiji, naročito u malim gradovima, tradicionalnih bioskopa skoro i nema, a, kako je rekla Dušica Ivanović, jedna od inicijatora ovog festivala, to više i nije samo pitanje Srbije, nego je kinematografija ta koja ide u nekom drugom pravcu. „Situacija u glavnim gradovima je kudikamo bolja, oni imaju ’multiplekse’ kojima mogu da nadopunjuju potrebe gledalaca, a male sredine ne mogu da reše taj problem i da vide neki novi film. Deca koja stasavaju nisu, recimo, nikada ušla u neki bioskop, nisu prisustvovala nekoj projekciji filma, ne znaju kako izgleda taj doživljaj. Jedan od načina rešavanja tog problema jeste festival, gde može u jednom danu ili u dva-tri dana da se organizuje program koji je možda videla Srbija za godinu dana. Međutim, zgrada bioskopa u Bečeju u ovom momentu nije poenta priče. Mi govorimo o bioskopu kao metafori, o nečemu što je bioskop u nama, o nečemu što je zamrlo, ubijeno u ljudima kao mogućnost, a u suštini je izuzetno važno za kulturni odgoj, za neki normalan kulturni život ovog grada“, rekla je Ivanović.
Ivanović je saopštila da je festival zamišljen kao platforma na kojoj će na neposredan način moći da se ostvaruju saradnje, da u mala mesta dolaze velike kuće, produkcije koje nešto znače i filmovi koje ljudi inače ne mogu da vide. Potvrda ove teze je upravo i početak saradnje između Kreativnog centra Gradskog pozorišta Bečej i Kreativnog studija i teatra Gartel iz Sremske Mitrovice. Naime, pre otvaranja festivala u Bečeju, gošće iz Sremske Mitrovice, Gordana Lukić, Nataša Sekulić i Tanja Grubišić iz Kreativnog studija i teatra Gartel su razmenile iskustva iz oblasti pozorišne umetnosti, rada sa decom sa Mirjanom Kolundžić Kuzmanović, koordinatorkom Kreativnog centra i ustanovile da rad u ova dva centra ima mnogo zajedničkih tačaka što otvara mogućnost za uspešnu saradnju.

LJ.M.

Naslovi

Popularni Članci